تبلیغات
.::سرزمین بازیهای رایانه ای::. - Wrath Of The Lich King Top10
هیچ چیز انی نیست که در نگاه اول به نظر میرسد.
تاریخ : دوشنبه 22 آذر 1389
نویسنده : موسی الرضا مجاور

(10 مبارزه بر روی مونت: این ایده برای اولین بار بود که توی یه بازی نقش آفرینی اجرا میشد و به عنوان اولین ابداع بد هم نبود... ولی بعد از مدتی یکنواخت میشد! شاید هم کلا" فکر اینکه wow رو بکنن Battle Field فکر خیلی خوبه نبوده باشه ولی به هر حال نمیشه از تاثیر مبارزه روی مونت مخصوصا" تو اینس ها و بتل گراند های مختلف چشم پوشی کرد...

9) اچیومنت: این هم یک ایده ی فوق العاده بود! ولی خوب پیاده نشد... اچیومنت توی wow نشون نمیده که یه بازیکن چقدر شاخه و برای گرفتن بعضی اچیومنت ها زحمت زیادی لازمه در حالی که بعضی از اچیومنت ها رو یه بچه ی چهارساله می تونه بگیره... در حقیقت بلیزارد کیفیت رو فدای کمیت کرده بود... یعنی واقعا" حدود 12000 تا اچیومنت واسه بازی لازم بود؟! Dragon Age تو این سیستم خیلی بهتر کار کرده و حدود 2000 تا اچیومنت هم بیشتر در نظر نگرفته ولی همون هم نشون میده پلیر چقدر وارده و تقریبا" همه ی اچیومنت ها یکدست هستن... با این همه این سیستم اچیومنت تو wow بودنش بهتر از نبودنش بود و همینجوری رتبه ی نهم Top10 ما رو به خودش اختصاص داده.

8) ده و بیست و پنج: تقسیم همه ی raid ها به دو حالت 10 و 25 نفره خیلی هم کار خفنی نبود ولی اگه از اینترنت با سرعت پایین(یا خدایی نکرده دایال آپ) استفاده می کنید حتما" قبول دارید که این تقسیم چقدر به درد تون خورده! هرچی هم بگیم کار خاصی نبوده واسه ما ایرانی ها که بد نبوده...نه؟!

7)ToC: این Raid خفن مطمئنا" بعدا" هم تو بازی های دیگه ازش تقلید خواهد شد درست برعکس Raid های دیگه هست! به جای اینکه شما حمله کنید از اول تا آخرش تو یه آرنا هستید و باید دفاع کنید! کم بودن Trash و خفن و سریع بودن باس فایت ها باعث شد ToC هرگز از دل wow باز ها بیرون نره و ToC هم رتبه ی هفتم Top10 ما رو بگیره!

6) Random Battle: هرچند بتلگراند های wotlk یکی از دیگری افتضاح تر بودن ولی این سیستم بتگراند تصادفی انصافا" خیلی خوب از کار در اومده بود! دیگه پلیر ها به یه بتل خاص گیر نمیدن و آیتم PvP گرفتن خیلی آسون تر از قبل میشه...! همین چیزها کافیه تا رتبه ی ششم رو هم بگیره دیگه...!

5) دالاران: شهری که روی هوا شناوره به اندازه ی کافی برای پلیر ها جاذبه پیدا خواهد کرد! چه برسه به این که به این خفنی هم طراحی شده باشه... طراحی هنری دالارن نشون داد بلیزارد همونقدر که به گیم پلی اهمیت میده واسه طراحی هنری بازی هم اهمیت قائله! البته دالاران ارزش داشت تو Top10 ما رتبه ی خیلی بهتری بگیره ولی به خاطر افت فریم و مشکلات لگ توی دالاران به جایگاه پنجم بسنده کرده

4) تلنت ها: قبل از اینکه wotlk بیاد تلنت ها رونمایی شده بود و جون پلیر ها رو به دهن شون رسونده بود! تلنت های آخر هر کلاس توی wotlk به خوبی کار شده بود از 2 تا two hand گرفتن واریور بگیر تا Bacon پالادین و گرگ های شمن و Shadow Dance روگ... پلیر ها بعد از بازی کردن wotlk دقیقا" همون چیزی رو تجربه کردن که انتظارش رو داشتن!

3) Death Knight: دث نایت هم به اندازه ی کافی با بقیه ی کلاس ها تفاوت داشت و هم امکانات و شروع بازی خفنی داشت و واقعا" یکی از نکات مثبت wotlk بود... حالا اکثر پلیر ها یا هیروی اصلی شون دث نایته یا یه Alt دث نایت دارن... تغییر از این خفن تر؟!

2) Dual Talent: تلنت دوگانه یا Dual Talent یکی از بهترین اضافات بازی بود که بدون سروصدای اضافه تو پچ اولدار به بازی اضافه شد و کار پلیر ها رو خیلی خیلی راحت کرد... حرفه ای هایی که هم PvP شون خوب بود هم PvE حالا می تونستن با یه هیرو تمام هنر خودشون رو نشون بدن و پلیر های عادی هم می تونستن 2 تا رول رو ایفا کنن و هر وقت خواستن بین شون سوئیچ کنن... این کار ارزش بازی با یه هیرو رو خیلی برد بالا... اصلا" نمی دونم ما قبلا" بدون Dual Talent چجوری بازی می کردیم؟!!

1) Dungeon Finder: و اما بهترین و خفن ترین اتفاق تو wotlk همین ابزار نه چندان پیشرفته ای بود که تو پچ Fall Of The Lich King در اختیار پلیر ها گذاشته شد... بدون سرو صدا و جاروجنجال اضافه وارد بازی شد و گیم پلی wow رو تغییر داد! شیوه ی لول آپ رو عوض کرد... خیلی از پلیر ها رو مجاب کرد که غیر از DPS رول های دیگه رو هم امتحان کنن(حتی اگه شده واسه سرعت بیشتر Join شدن) و برای هیرو های لول هشتاد هم خیلی بهتر شد... دیگه لازم نیست حتما" تو یه گیلد باشین یا با دوستاتون باشید تا پیشرفت کنید... Dungeon Finder این امکان رو به شما میده که از همه ی دنیای وارکرفت... و حتی از ریلم های دیگه بازیکن پیدا کنید... با Dungeon Finder میشه با سرعت بیشتری لول آپ کرد... سریع تر آیتم گرفت... دوست پیدا کرد و خیلی چیزای دیگه...

wotlk تغییرات مزخرفی هم داشت... مثل اینسکریپشن که واقعا" شغل افتضاحی بود یا مثل بتل گراند های جدید که که با وجود امکانات جدید هیچکدوم Fun بودن و لذت بخش بودن Warsong Gluch یا Eye Of The Storm رو نداشتن...

ولی درکل wotlk اکسپنشن خفنی بود

تا ببینیم Cataclysm چی از آب در میاد...




موضوعات مرتبط: استرات‍‍‍‍‍‍‍ژی و راهنمای بازیها , نقد و بررسی بازی ها ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
sina سه شنبه 22 شهریور 1390 10:40 ق.ظ
سلام وبلاگ خوبی دارید ممنون مشم منو یه پیوندهاتون اضافه کنید منم شمارو به لیسته پیوندهام اضافه میکنم
مرتضی پنجشنبه 20 مرداد 1390 01:31 ب.ظ
سلام
وبلاگ خیلی قشنگیه اطلاعاتش هم عالیه
به منم یه سر بزن نظر هم بده
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین مطالب