تبلیغات
.::سرزمین بازیهای رایانه ای::. - سردار ایرانی بازی جهان وارکرافت!!
هیچ چیز انی نیست که در نگاه اول به نظر میرسد.
تاریخ : دوشنبه 22 آذر 1389
نویسنده : موسی الرضا مجاور

مصاحبه با پروفسور شهرام دبیری. مدیر تولید بازی World Of Warcraft


سردار ایرانی بازی جهان وارکرافت

افرادی که به بازی های رایانه ای علاقه دارند، به طور حتم نام بازی World Of Warcaft را که به اختصار WOW هم گفته می شود شنیده اند.

این بازی یک بازی استراتژیک اینترنتی است و در سبک خود جزو بهترین بازی هایی است که تولید شده و طرفداران زیادی دارد.

شرکت بیلیزارد سازنده این بازی است که این امکان را در اختیار کاربران گذاشته است که به دو صورت آن لاین و آف لاین از این بازی استفاده کنند.

تا قبل از ارائه آخرین نسخه از سری بازی های World Of Warcaft، این بازی بیش از 11 میلیون بازیکن آن لاین در سراسر جهان داشت و به این دلیل به این نکته اشاره می کنیم تا شما هم تا حدی با میزان محبوبیت این بازی در میان کاربران آشنایی پیدا کنید.

بازی World Of Warcaft یک بازی به سبک بازی هایی است که بیشتر به خیال پردازی علاقه دارند و این بازی در سال 2005 توسط شرکت بیلیزارد اینترتینمنت برای رایانه ها انتشار پیدا کرد.

این بازی چهارمین بازی از سری بازی های وارکرافت است و اولین بازی که از این سری منتشر شده است، ارک ها و انسان ها نام داشته است.

اولین سری از این دسته از بازی ها با نام جنگ صلیبی سوزان در 16 ژانویه سال 2007 به کاربران ارائه شد و پس از آن هم بسته های دیگری با نام های خشم پادشاه لیچ در 13 نوامبر سال 2008 منتشر شد و در نهایت سری آخر این بازی ها در اواخر سال 2009 با عنوان تحول بزرگ به دوستداران این بازی ارائه شد.

نام این بازی در کتاب رکوردداران گینس با عنوان محبوب ترین بازی رایانه ای آن لاین به دلیل داشتن رکورد در تعداد بازی کنندگان ثبت شده است.

یکی از موضوعاتی که همیشه باعث افتخار همه ما ایرانیان بوده این است که در بسیاری از مراکز مهم جهان نام ایرانیان توانمند و متخصص هم به چشم می خورد.

به طور حتم برای شما هم جالب خواهد بود اگر بدانید که یکی از مدیران تولید این بازی محبوب، فردی ایرانی با نام شهرام دبیری است که کارمند شرکت بیلیزارد است.

پروفسور شهرام دبیری علاوه بر این بازی محبوب، مدیریت تولید بازی های شناخته شده دیگری را چون سری های دیابلو و استارکرافت هم به عهده داشته است.

سایت pc.gamespy.com در مورد World Of Warcaft مصاحبه ای را با وی انجام داده است که در ادامه می خوانیم.

در زمانی که قصد ارائه این بازی را داشتید چه نکته ای برای شما بیش از همه اهمیت داشت؟

ما روی این موضوع همیشه تاکید داشتیم که در ابتدا یک نسخه به صورت آزمایشی از بازی در اختیار کاربران قرار دهیم و پس از این که کاربران با ما ارتباط برقرار کردند، نسخه اصلی را مطابق با نظرات آن ها تغییر داده و در اختیارشان قرار دهیم. این روند تا حد بسیار زیادی نگرانی های ما را کم می کرد.

به نظر شما مهم ترین و جالب ترین ویژگی بازی World Of Warcaft چیست؟

به نظر من این نکته که این بازی به صورت آن لاین است باعث افزایش چشمگیر محبوبیت آن شده است. این موضوع باعث ایجاد یک واکنش شگفت انگیز در میان کاربران شده است و شاید بتوان گفت این اتفاق بی سابقه است.


برای آینده این سبک از بازی ها برنامه ای دارید؟

با توجه به بازخورد بازی کنندگان می توان برنامه خوبی را برای آینده پیاده کرد اما این برنامه ریزی یک تصمیم فردی نیست و تیم طراحی و پیاده سازی و مدیریت شرکت بیلیزارد باید در مورد آن تصمیم گیری کنند.

به نظرتان مزیت اصلی این بازی به نسبت دیگر بازی های آن لاین چیست؟


تعداد بازی کنندگان این بازی در بیلیزارد چندین برابر سرورهای خصوصی است و یکی از مهم ترین ویژگی های این بازی این است که سرعت بازی در سرور بیلیزارد بسیار بالاتر از سرورهای خصوصی است و این نکته برای کاربران اهمیت دارد.

شما در جریان طراحی بازی، روزهای تعطیل را هم درنظر گرفته اید؟


بله؛ ما برای همه تعطیلات و وقایع مهم در سراسر جهان برنامه ریزی کرده ایم. به عنوان مثال در نسخه بتا که در ابتدا منتشر کردیم، برای روز 4 ژانویه فروشندگانی را برای فروش وسایل آتش بازی قرار داده بودیم و برای عید پاک هم شکار تخم مرغ عید پاک را برای افراد درنظر گرفته بودیم که توجه همه را به خود جلب کرد.

منبع : ضمیمه بایت روزنامه خراسان شماره 119, گلسا ماهیان




موضوعات مرتبط: خبر نامه غیر فعال ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
علی جمعه 13 تیر 1393 03:47 ق.ظ
خیلی عالی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین مطالب